Friday, September 30, 2011

weekend plan + resipi ikan

yes esok g massage dgn my gf asmah! dh book dh... tak sabarr...lama dh tak gi massage. kalau u all suka massage..pegi lah pagi2 ok..masa tu paling bgs...7-8am. urat lagi lembut. asal bukan tgh hari terik. ptg sket lepas asar ker is ok.
oleh sbb me n mah gi saloon..kena lah ikut masa dia plg awal 9am.

now tgh carik2 resipi nk masak apa utk weekend...

kalau before kawin , aku da byk compile resipi...skrg tak tahu mana dah pergi semua tu. dulu aku bosan sgt nk masak menu yg sama...tu psl be4 kawin aku suka carik resipi2 baru, yg suka mkn kat kedai tp tak pernah buat... n adalah buat lasagna..baked macaroni, sardin puff, etc. yg western nyer lah..tak ingat apa lg dah..

lepas kawin, aku prefer buat malay food. bcos senang nak adapt utk hubby + nenek kat rumah. so lepas kawin.. aku berjinak2 dgn  resipi ikan... kehkeh2... also benda2 such as laksa, bubur pedas... etc.
aku naik bosan asyik2 kena suruh buat kari ikan or asam pedas ikan, huhuhu.. so buat lah resipi lain. baru aku semangat cooking. hahaha.

lately aku suka yg simple, tak guna sgt santan, less salt, less oil, sedap + cepat.

antara resipi ikan simple+best ..dr kpg laki aku. ikan rebus kunyit. takde minyak + sihat.
bahan2 : bwg putih, cili, cili padi, asam keping, kunyit hidup, serai, garam. blend and rebus jer bhn2 tu smp menggelegak air, except serai+asam keping. pastu...bagi dia rasa pedas + asam. sedap kuah tu.. hubby + nenek suka.

ok... wiken nak ni plan nak buat sayur2 + tauhu jepun... hahahah.. resipi simple gak... tak pernah aku buat tauhu jepun ni wpun slalu jer mkn.
ikan xde idea lg.... tgh fikir2....

ok chau...nk tdo jap be4 lunch habis....

No comments:

Post a Comment