Friday, August 5, 2011

cantik?

Dh siap2 nk g keja.. Aku pn pegi kat cha, nk bwk dia masuk keta. Alih2 dia tunjuk kat aku n say " tik ". Ohhh mama cantiklah mksud dia tu hhehehe. Terus hubby pn jeles sbb x kena puji anak dia. Actually aku rs tisya refer baju aku cantik kot? Sbb dlm keta i asked again, n dia tunjuk baju aku.Sbb hari2 sama je muka aku pas touch up...

Sejak dia sethn 10 bln, vocab btmbh lam 1-2mggu. Her new vocabs "kakak, Gok=gugok, cad=cat, kiss, Ngah=ngah, nenek, Nenen, muah, bak bak = ubat(mintk ubat ecZema), kak=bukak/lukak. Ada lg tp aku lupa.
Tp aku kagum dgn anak kwn aku, muda semggu dr tisya dh pandai berckp,bercerita mcm2 kt makdia,
Sejak dia 1thn setgh, pndai bercerita" dia nangis naik belon, "mak buat susu", mcm tak caya kan? N aku rs tu berkat mak dia fully breastfeed smp skrg. Subhanallah.

Btw... Tisya kena ecZema plg teruk skrg ni,tak pernah seteruk ni. :( sedeh sgt as a mother. Habis satu bdn N muka merah gatal, tgn kembang berair, kaki luka2. Jmp doctor pakar kulit dh, pakar kanak2 dh, air doa ustaz dh, i buat solat hajat dh. Hmm.. Sedeh sgt. Nmpk sgt dia sakit smp pegang mknn or gelas pn dia tak berani :(. Tp now dh beransur pulih... Kena strictly pantang mknn.
Also dgn itu cancel lagi nk g terawih masjid .. Tggu cha beransur pulih.

No comments:

Post a Comment