Sunday, August 17, 2014

Pasar ikan sayur i am learning you

Spjg hidup aku jrg2 sgt nk ke psr ikan sayurrr...

Sbb dr form2 dh terbiasa tugas kt dapur utk prepare mknn... siang2 tu biasa.. masak2.. wpun xde la teror mana..tahu bahan mentah dah siap ada..n improve masak2 pn lepas kawin.

Dh kawin.pun serupa.. aku x mkn ikan sgt. So bl suami ajak g pasar pilih ikan reluctant amat. Hahaha.. aku juz ckp nk bawal tenggiri etc etc.. kdg2 dia plak mrh sbb aku x biasakan diri. Aku lak xkisah sbb aku rs aku leh survive tnpa ikan haha.. bli ayam kn sng lagi..

Ok. Lepas tu since suamii dh lama kt btu.. aku once a while.tpksa gak ke psrrr... sbb rasa bosan lak beli ayam jer. N skrg ni aku mmg dh pndai mkn ikan. Summore cha ni suka udg n daging..ikan scr bermusim.

So awl2 tuuu... mmg ssh sgtttt youuuu nk beliii ikan yg elok takkk.. yg aku rs sng kit udang. Smp skrg ragu2 pilih ikan.pernah 1/2jam bjln menelek2  x tahu nk pilih ikan hapeeee...

Skrg ni aku dh pndai bezakan udg laut n sungai..hehehe. laut sdp lagi manis2... n kulit warna putih2 merah...n aku dh tahu mana nk cari tulang daging utk buat sup yg byk isi. Be4 ni hampehhh x jmpp... loserrr tak at age 30 x pndai bebeli bhn2 mentah.

Ohh pencapaian baruuu....

Dan dannnnn aku juga masih lemahhh dlm.memilih buah2an yg elokkk... td tgk musim buah..mlmbk2 org jual durian dabai rambutan cempedakkk.. so x laa aku beli.

Owwhhh sungguh bykkk aku kenaaa belajorrrrr.. tgh bjinak2 la ni.. tgk brp lama tahann

Suamiii i miss kepakaran u beli2 benda2 ni scr mewahhh....

No comments:

Post a Comment