Wednesday, January 1, 2014

Diari 2013

Hi 2014!

sekejap shj kita dh kat 2014...

so far 2013 was a good start for me...

many challenges as I came to Quarter 4... Alhamdulillah we survived :)

let's begin capture the big ones that happen to each of my beloved.

Summary of Cha:

1. 1st year entering school.. or pre-kindagarten. hari pertama nangis..

2. so far, she was doing real good at school. Alhamdulillah. aku hrp berkekalan. Her teachers all commended her well done in school. which aku x expect tiap kali jumpa cikgu yg berlainan dorang komen benda yg sama, boleh baca school book sendiri BM/BI.

Teacher said she's among the two fastest Al-Furqan reader, memorized few surahs and short Doa's.
 she memorized Al-Fatihah, An-Nas, Qul, Tahiyat Awal. Tahiyat Awal was a surprise to me..entah laa... didnt expect she can memorize. i think the teachers did their best part as well.
ada satu time tu, aku gi skolah tgk cikgu dia dgn suara yg jelas n kuat ajar dorang smyg. student buat steps sambil ikut apa surah cikgu ajarkan.

my bad, aku rasa tersentuh or "#jaikhati #taktaubestworddescribes bila aku sendiri abaikan dia bila dia mntk attention nk buat revision :(.
technology spoilts me leka nk tgk fb, insta, internet lah hape.
my weakness.. harus utamakan anak dulu utk 2014.

3. sad bila teringat cha warded lam early nov hari tu.....3 mlm. sbb tak pernah kan...dlm masa yg sama ada job crisis a bit. dh la kurus, berat turun lak 1kg...mana tak sedih.

4. her weights and eczema still bothers me. dh beli mcm2 utk both. kdg2 tu aku bg 500mg vitamin c. nampak la gak cepat sembuh luka2 eczema. skrg pn masih 12.5kg cmtu.

5. lately 3-4bln gini manja sgt kat bapak!! eee... asyik ngaku bapak dia suamii dia.... pastu manja2 peluk2 kiss2 bapak dia....eeeeeee... berebut plak tu tiap kali dgn aku. but mlm2 tdo nk susu still crk aku... kalau takut still dekat2 dgn aku...



mr.suami


1. responsible n loving father and good husband. tp garanggg... :))
2. addict online football game. pls hooo we need more attentionn
3. addict running man
4. main badminton tiap mggu


myself

1. berjaya siapkan kurung moden 5-6pasang thn ni. yeah! my big achievement thn ni...sbb bukan snggg... penattt ya ampun!! nak nanges rasa takut xde baju raya.

tak sia2 blaja tak habis2 smp rini. hahahah. aku da 5 extra class yg aku kira2 nk blaja kurung payung...tak terpergi2...

2. masih mencari2 diri aku dlm career aku.

3. Q4 berat aku naik entah pape. myb sbb tiba2 stop minum ccpp??? dahal mkn biasa2 aje. of course mr.suami ckp aku sentiasa nk mkn. tp aku rasa aku sedang2 jer... hehehehe.

4. cardio class yeaaa... happy sbb keluarkan peluh2 malas. yg ni depending dgn kerja aku. kalau dpt balik awl dpt la pegi. bru masuk bln ke 2. n kdg2 thp kerajinan.

5. my first offshore trip

rumah permy(siap sejak 2010)

1. caya tak dekt sethn tak buat pape lepas rumah tu dh siap cat lepas renovate siap in 2012. kecuali cuci rumah n balik2 issue clearkan rumput.
2. baru2 ni je pasang grill. tukar tingkap cikit.
3.tak paham knp slow sgt kitorg. lg2 lepas ni laki aku base bintulu...smp bila pn xkan pindh kalau cmtu.
4. sedih nyer... ada hati rasa nk diam rumah sendiri. brg2 aku mkin byk..
tp sayang gak tinggalkan rumah nenek skrg.. sbb sgt dekat 20min smp ofis, less jam. jarak ofis ke rumah nenek lam 10km je...dkt sgt.
hantar cha ke rumah my mom lam 5mins je.  pharmacy kedai runcit sume dekat.



OK laa... chalooo..... cu next entry azam 2014 :)

No comments:

Post a Comment