Saturday, April 30, 2011

makan makan

cuti 3 hari best nyer!! lagi2 suami ada kt sini.... mmm sempena dia balik dr offshore..last weekend.i buat Nasi Ayam. tak pernah buat ayam seekor2 utk di deep fry. syg minyak..so 3/4 deep fry jer lah. so far xde masalah seperti yg aku bingungkan...
rasa minggu ni sangat singkat...mcm2 nak buat.. nk gi bday anak kawan. beli brg2 renovation rumah.. hntr baju ke tailor..nk masak...kemas2... beli baju lah aper.. etc. huhuh limited tol...


eh eh..apsal gmbr gravy dia aku tak amik? i guess kan ayam nyer taste leh di sedapkan lagi.... hehehe. not bad lah utk 1st try..sbb isi dia pun ok lembut... suma kata ok, mom say sup n ayam sedap, hubby said so. yg lain komen ok lah...hahhaha. sayang pek zi sikda utk merik komen...pk lah pek zi stay out..gravy hitam leh improve.. gravy cili nice. ok buat rating sendirik lak.



NI plak...HARI BERTUNANG. family dgn family jer simple... my menu yg mak i suruh buat masa tunang/tekol adik i... ikan bawal sambal pedas, udang brocolli pedas...yelah bakal adik ipar org penang...kene lah pedas2...hehe smp terover pedas lak udang tu...balik2 keja..terus bekerja kat dapur, then cukup2 masa..naik atas make up kan adik aku..pstu sgt lah rushing...xsempt touch up diri sendiri..sgt lah lesu muka aku masa tu...

hmmmm apsal aku xde gmbr adik aku bertunang ?huhuhu.

now bertekad.. dia nyer akad n reception..kena grooming awal2 pagi..hahaha
ikan bawal pedas dh potong..supaya senang sorang2 amik...

udang broccoli pedas



OK...menu in mind for tomorrow... ikan tiga rasa....

No comments:

Post a Comment