Wednesday, August 18, 2010

Puasa, Ramadhan... apa beza nyer kali ni?

Bismilllah....Thn ke 2 berpuasa dgn hubby, n dh tmbh sorg ahli

Bln puasa ni... berbeza dr laz yr, laz yr aku posa gak masa sarat2 tu. Mmg dh ckp kt sendiri nk posa, n berthn selagi mampu. Alhamdulillah... laz yr berjaya posa n terawih. Dh mind set, good for the baby, good for me..takut nnt x larat ganti posa, terawih as in exercise mudhkan jalan give birth. Insya Allah... eh aku x pernah lg  update sini exp. give birth..

Yes thn ni perut kosong hehehe. x berat berjln...tp pgalaman pregnnt masa Ramadhan mmg aku suka..n aku rs nk benda yg sama utk nxt baby, asal jgn la 1st trimester..if muntah2 tu, adoi... mmg tak dan lah aku nk posa. hehe penat mmg penat...hrp2 aku masih kuat if doa aku ni makbul. Dulu be4 preg cha, pn aku dh terpk berhrp nk preg sarat masa ramadhan.. x sngka dimakbul kan.

Adakah aku citer ni mcm riak ker? huhuhu. x kot, lg pun yg baca blog aku x ramai.. adik2 aku , n sorg dua kawan...lgpun aku nk share shj. maklum ler bezfren kt sini hubby jer..n tmpt ke 2 bciter kt blog hahhaha...

Thn ni, aku rs pn x membazir byk juadah puasa mcm laz yr..

thn ni, aku try lagi buat sagu gula melaka...tettt sng rupe nyer. aku jer yg dh lama x rebus sagu tu...huhu kena google lak check knp sagu aku  berejam2 nk masak.

thn ni, aku x g masjid...sapa nk jaga anak lak? buat terawih sorg kt umah, ok gak... cuma pahala makmum tak dpt..

thn ni aku nk buat biskut kecil2an... hahah entah berjaya x? if i alone..start buat makmur sbb sng sgt.cuma perlukan masa..n cuma dpt buat mlm..atau gi umah parent aku buat ramai2 situ.

Thn ni aku baju kurung ready made je..hmm. almost every yr laz min hntr kain...mana nk siap on time? satu je baju tempah. oklah kot, sbb raya kpg hubby...

thn ni...selama 27 tahun inilah kali pertama aku beraya tanpa mak bapak adik2 nenek atok wa aku...mngkin raya 5-6 baru jmp dorg..

ok daa ~~~

No comments:

Post a Comment